Що таке правила Інкотермс® і чим вони корисні?
Чому правила Інкотермс® переглядають кожні 10 років?
Дійсно, починаючи з 1980 року Міжнародна торгова палата видавала правила Інкотермс® з періодичністю в 10 років - 1980, 1990, 2000, 2010 роках, і нарешті у 2020 році. Однак подібна практика має лише традиційний, а не закономірний характер.
Насправді, основною метою правил Інкотермс® є відображення сучасної міжнародної комерційної практики. Зрозуміло, що зміни в практиці торгових відносин не можуть відбуватися в конкретні терміни.
Неправильно також вважати, що правила Інкотермс - ніщо інше, як стандартні умови контракту (договору) поставки, які можуть бути переглянуті в будь-який час. Більш того, цінність правил Інкотермс може бути поставлена під загрозу частими внесеннями змін до них. Тому доповнення до правил вносяться внаслідок серйозних змін в міжнародній комерційній практиці.
Як правильно робити посилання на правила Інкотермс® в контракті?
Чи можна використовувати попередні редакції правил Інкотермс®?
Разом з тим слід усвідомити, що різні редакції правил Інкотермс® мають особливості в тлумаченні навіть однакових умов поставки
Як правильно зробити посилання на офіційне українсько-англійське видання Інкотермс®?
Наприклад, при посиланні на редакцію Інкотермс® 2010:
- українською мовою: «Інкотермс® 2010. Правила ICC з використання термінів для внутрішньої та міжнародної торгівлі / [пер. з англійської ТОВ «Асоціація експортерів и імпортерів« ЗЕД »]. - К .: Асоціація «ЗЕД», 2011. - 265 с. »;
- російською мовою: «Инкотермс® 2010. Правила ICC по использованию терминов для внутренней и международной торговли / [пер. с английского ООО «Ассоциация экспортёров и импортёров «ЗЕД»]. – К.: Ассоциация «ЗЕД», 2011. – 265 с.»;
- англійскою мовою: «Incoterms® 2010. ICC rules for the use of domestic and international trade terms / [translation from English by Association of exporters and importers« ZED »Ltd.]. - Kyiv: Association «ZED», 2011. - 265 p.».
Чи регламентують правила Інкотермс® питання переходу прав власності?
Таким чином, необхідно підкреслити, що правила Інкотермс® - це лише правила тлумачення умов поставки. Це пояснює, чому крім основного зобов'язання продавця щодо надання товару в розпорядження покупця або його доставки до місця призначення і прийняття товару покупцем, правила Інкотермс регулюють лише зобов'язання, пов'язані з наданням документів, страхуванням, здійсненням належної упаковки товару, а також виконання формальностей при експорті та імпорті товару.
Чи зобов'язаний продавець, згідно правилу EXW, надавати допомогу покупцеві при завантаженні товару?
Разом з тим, відповідно до терміну EXW, продавець не зобов'язаний допомагати покупцеві - він лише повинен надати товар в розпорядження покупця. Якщо покупець прагне розширити зобов'язання продавця, то йому необхідно узгодити з останнім всі умови такого співробітництва під час укладення контракту (договору). Іноді це здійснюється шляхом додавання слова «завантажено» після терміна EXW ( «EXW завантажено»). Однак, таке доповнення не дає відповіді на питання щодо ризику втрати чи пошкодження товару, який несе продавець при завантаженні товару. Сторонам слід чітко визначити: додавання слова «завантажено» означає «завантажено на ризик продавця» або воно означає «завантажено на ризик покупця».
Хто оплачує вантажно-розвантажувальні роботи на терміналі, згідно з правилами Інкотермс®?
«Вантажно-розвантажувальні роботи на терміналі» - це широка категорія, і кожну ситуацію необхідно розглядати окремо в залежності від того, коли здійснювалися дані роботи - до моменту поставки товару на терміналі або після неї, відповідно до статті А4 відповідних термінів Інкотермс. Також необхідно враховувати чи відноситься оплата за такі види робіт до зобов'язань, зазначених в самих правилах Інкотермс®, наприклад, оплата за митне очищення товарів при імпорті або експорті, яка чітко викладена в статтях A2 / B2.
Що входить в поняття «площі продавця», згідно зі статтею A4 (а) терміну FCA?
Таким чином, в договорі купівлі-продажу необхідно по можливості максимально точно визначати що саме є «площами продавця».
Що входить в поняття «транспортний засіб продавця», згідно зі статтею A4 (b) термін FCA?
У поясненнях до термінів СРТ і СІР сказано, що ризик переходить від продавця до покупця при поставці товару першому перевізникові. Хто є «першим перевізником»?
Що значить «термінал» відповідно до терміна DAT в правилах Інкотермс® 2010?
Що повинен робити продавець, якщо покупець не забрав товари, які були йому надані відповідно до умов поставки DAP Інкотермс® 2010? Хто оплатить виконану роботу?
Крім того, покупець повинен сплатити будь-які додаткові витрати, якщо він не повідомив продавцю відповідні деталі поставки, згадані в статті B7. Необхідно пам'ятати, що правила Інкотермс® 2010 не регулюють наслідки порушення договору. Тому питання про те, що продавець повинен робити з поставленими товарами, якщо покупець не приймає таку поставку відповідно до вимог статті B1, і які інші наслідки порушення договору можуть мати місце, будуть регулюватися правом, яке застосовується сторонами в їх договорі купівлі-продажу. На практиці продавець укладає з перевізником договір на перевезення вантажу, а тому саме він відповідальний за відшкодування перевізнику додаткових витрат, пов'язаних, наприклад, із зберіганням вантажу. Однак ці витрати повинні бути компенсовані продавцеві покупцем, відповідно до умов, передбачених в умовах поставки DAP.
Що мається на увазі під «приміщенням» товару «на борт» судна згідно статті А4 термінів FOB, CFR і CIF? Чи потрібна закріплення і укладання вантажу на кораблі? Хто несе ризики пошкодження товару під час його навантаження на судно?
При відсутності звичаїв порту або усталеної практики торгових взаємин між сторонами, необхідно керуватися правилом, яке передбачає, що товар вважається поставленим на борт судна, коли він в нерухомому стані знаходяться на палубі корабля.
Якщо товар впав під час навантаження-завантаження на палубу і був пошкоджений, то такий ризик лягає на продавця, так як розміщення товару на борту судна не припускє його пошкодження. Якщо ж товар вже знаходиться «на борту» судна або ж під вантажними кранами судна біля борту, то подальший ризик втрати чи пошкодження товару переходить на покупця.
Частина товару під час навантаження на борт судна була пошкоджена. Чи вважається при таких умовах товар поставленим згідно статті А4 терміна FOB, адже частина товару вже була поставлена на борт судна?
Так як весь крам цілком не був поставлений, то ризики в даному випадку (стаття A5) не перейшло до покупця. Зовсім інша ситуація може виникнути, якщо в контракті прописана часткова поставка товару.