Пояснення до Інкотермс® 2010

Правила Інкотермс® 2010 розділені на два класи.

Перший клас - «Правила для будь-якого виду або видів транспорту» включає сім термінів (базисів), які можуть застосовуватися незалежно від обраного виду транспорту і незалежно від того, використовуються один або більше одного виду транспорту. Цей клас включає EXW, FCA, CPT, CIP, DAT, DAP і DDP. Вони можуть використовуватися або при відсутності морськогоабо іншого водного виду транспорту, а також у випадках, коли судно використовується для здійснення частини перевезення.

Другий клас - «Правила для морського і внутрішнього водного транспорту» де пунктом поставки чи місцем, до якого здійснюється перевезення товару покупцеві, є порти. До цього класу належать FAS, FOB, CFR і CIF. У правилах FOB, CFR і CIF, всі посилання на поручні судна як пункт поставки виключені для того, щоб товар вважався поставленим лише тоді, коли він перебуває «на борту» судна.

Основні особливості правил Інкотермс® 2010

Кількість термінів (базисів) Інкотермс® 2010 зменшено з 13 до 11. Це було досягнуто шляхом введення двох нових термінів, які можуть застосовуватися незалежно від узгодженого виду транспорту - DAT (поставка на терміналі) і DAP (поставка в місці), замість DAF, DES, DEQ і DDU, які використовували в Інкотермс-2000.

Згідно з правилами Інкотермс® 2010, поставка здійснюється в межах названого місця: за правилом DAT товар переходить в розпорядження покупця після розвантаження з прибулого транспортного засобу (що відповідає раніше правилом DEQ), а за правилом DAP товар також переходити в розпорядження покупця лише готовим для розвантаження (що відповідає колишніми правилами DAF, DES і DDU).

Правила Інкотермс® 2010роблять правила Інкотермс-2000 DES і DEQ зайвими. Названий термінал згідно DAT може бути в порту, тому це правило можна використовувати в тих випадках, в яких раніше використовувалося правило Інкотермс-2000 DEQ. Так само, транспортний засіб, що прибуло згідно з правилом DAP може бути судном, а назване місце призначення - портом. З цього випливає, що DAP може застосовуватися у випадках, в яких раніше застосовувалося правило DES Інкотермс-2000. Згідно з новими правилами продавець несе всі витрати (крім витрат, пов'язаних з формальностями при імпорті, де це може бути застосовано) і ризики, пов'язані з доставкою товару до названого місця призначення.

Правила для внутрішньої та міжнародної торгівлі

Правила Інкотермс традиційно використовуються в міжнародних торгових контрактах (договорах), коли товар перетинає національні кордони. Однак в різних частинах світу торговельні блоки, на кшталт Європейського Союзу, дещо спростили формальності перетину кордону. Таким чином, підзаголовок правил Інкотермс 2010 формально визначає, що їх можна застосовувати як для міжнародних, так і для внутрішніх контрактів (договорів) купівлі-продажу. В результаті правила Інкотермс® 2010 чітко визначають, що зобов'язання щодо виконання експортних / імпортних формальностей існують лише там, де це може бути застосовано.

Рекомендації щодо застосування

У повному тексті правил Інкотермс® 2010, які поширюються в друкованому вигляді, перед кожним правилом Інкотермс® наводяться рекомендації щодо його застосування, в яких пояснюються основні принципи кожного правила, а саме: в яких випадках його слід застосовувати, коли переходять ризики, яким чином розподіляються витрати між продавцем і покупцем. Рекомендації не є частиною правил Інкотермс 2010, однак вони допомагають користувачеві більш точно і ефективно визначити необхідне правило Інкотермс для конкретної операції.

Якщо в контракті (договорі) є посилання на застосування правил Incoterms®, використовуйте таке формулювання, як це рекомендовано в офіційній публікації МТП Incoterms®, тобто "[вибране правило з подальшим місцем] Інкотермс® певної редакції, наприклад: FCA 33, проспект Президент Вілсон, Париж, Франція, Incoterms® 2010.

Електронні засоби зв'язку

В правилах Інкотермс® 2010 статті А1 / B1 дають електронних засобів зв'язку таке ж значення, як і паперовим засобам передачі інформації, якщо сторони про це домовилися або існує такий звичай. Таке формулювання сприяє розвитку нових електронних процедур протягом всього терміну дії правил Інкотермс® 2010.

Страхове покриття

Інкотермс® 2010 - це перша версія правил Інкотермс після перегляду Умов страхування вантажів, в якій враховуються зміни, внесені до цих Умов. Інкотермс® 2010 містить інформаційні обов'язки зі страхування, які розміщені в статтях А3 / В3 і стосуються контрактів (договорів) перевезення і страхування. Ці положення були перенесені зі статей А10 / В10 Інкотермс-2000, що містили понад загальну інформацію. Також змінено формулювання статей А3 / В3 щодо страхування з метою роз'яснення зобов'язань сторін.

Формальності щодо контролю безпечності та інформація, необхідна для таких формальностей

Зараз все більше уваги приділяється безпеці перевезення товару, яка вимагає підтвердження, що товар не становить загрози життю або майну через фактори, які не пов'язані з властивими товару якостями. Саме тому Інкотермс® 2010 в статтях А2 / В2 і А10 / В10 розподіляють зобов'язання між покупцем і продавцем для виконання або сприяння у виконанні формальностей щодо контролю безпеки, наприклад, надання інформації щодо безпеки в ланцюзі постачання.

Витрати на завантаження і розвантаження на терміналі

Згідно з правилами Інкотермс® CPT, CIP, CFR, CIF, DAT, DAP і DDP продавець повинен організувати перевезення товару до погодженого місця призначення.

Незважаючи на те, що витрати на перевезення (фрахт) оплачує продавець, в дійсності вони оплачуються покупцем, оскільки вартість перевезення (фрахту) зазвичай включається продавцем в загальну ціну продажу. Вартість перевезення іноді включає витрати на завантаження і розвантаження товару на терміналі і його переміщення в межах порту або контейнерного терміналу. Перевізник або оператор терміналу може покласти ці витрати на покупця, який отримує товар.При таких обставинах покупець захоче уникнути подвійної оплати одних і тих же послуг: перший раз - продавцю як частина загальної ціни продажу, а другий - окремо перевізнику або оператору терміналу. Правила Інкотермс® 2010 спрямовані на уникнення подібної ситуації шляхом чіткого розмежування таких витрат в статтях А6 / В6 відповідних правил Інкотермс.

Ланцюгові продажі

На відміну від продажу промислового товару, сировинний товар часто перепродується «по ланцюжку» кілька разів протягом перевезення. В такому випадку продавець всередині кола не «відвантажує» товар, тому що він вже відвантажено першим продавцем. Таким чином, продавець всередині ланцюга виконує свої зобов'язання перед своїм покупцем, що не відвантажуючи товар, а «забезпечуючи надання» товару, який вже відвантажено. З метою роз'яснення Інкотермс® 2010 включають зобов'язання «забезпечення надання відвантаженого товару» як альтернативу зобов'язанням відвантажувати товар згідно з деякими правилами Інкотермс.